Nie ma operatora, który nie znałby niemieckiej koparki Atlas. Ich wysoka wydajność i ogólny komfort sprawiają, że są to jedne z najczęściej używanych maszyn budowlanych w Polsce. Jeśli jesteś już posiadaczem koparki Atlas, o to co możesz zrobić aby była ona jak najzdrowsza i służyła jak najdłużej? Poniżej znajdziesz praktyczne porady dotyczące obsługi koparki Atlas.

Regularny serwis

Każdy zna zasadę, że lepiej zapobiegać niż leczyć. To samo dotyczy maszyn: zawsze lepiej jest dbać o szybko zużywające się części i regularnie je wymieniać, niż odwlekać konserwację w nieskończoność. Wybór tego drugiego rozwiązania bez wątpienia doprowadzi do większych problemów i kosztów w przyszłości.

Niezawodne części zamienne wysokiej jakości (oryginalne lub dobrej jakości zamienniki) są niezbędne. Według producenta regularna konserwacja, czyli wymiana oleju silnikowego, przekładniowego i wszystkich filtrów, powinna być wykonywana co 500 mh. W tym przypadku warto mieć jednego sprawdzonego dostawcę części. Dzięki temu można mieć pewność, że zarówno olej, jak i filtry będą zawsze idealnie dopasowane

Siła tkwi w szczegółach

Istnieją małe, niepozorne części Atlas, o których często się zapomina, a które mogą prowadzić do naprawdę dużych problemów. Omówmy je więc teraz, aby zakorzeniły się w naszej świadomości.

Pierwszym elementem jest czujnik GLR, który należy do systemu o tej samej nazwie. Reguluje on wydatek pompy układu hydraulicznego oraz obciążenie krytyczne silnika. Pomimo niewielkich rozmiarów, czujnik ten ma znaczący wpływ na pracę maszyny, do tego stopnia, że jego uszkodzenie może doprowadzić do całkowitego zatrzymania koparki. Gdzie znajduje się czujnik GLR firmy Atlas? Znajduje się pod pokrywą silnika z przodu, tuż obok kostki akumulatora wodnego. Jeśli nie możesz znaleźć czujnika, skontaktuj się z nami!
Drugim elementem jest filtr hydrauliczny, który filtruje olej docierający do joysticka. Ponieważ ma on bezpośredni wpływ na działanie joysticka, nie może być mocno zużyty lub zabrudzony. Jak można sobie wyobrazić, awaria tej części może doprowadzić do naprawdę niebezpiecznego wypadku. Nie warto ryzykować zdrowia lub życia operatora.